Her på Mo Dyreklinikk et vi så velsignet å ha en helt egen resepsjonist! Aleksander er vår resepsjonist og han fortjener uendelig masse skryt! Han er som regel den første du ser når du kommer inn hos oss og han vet om hvert eneste ledige øyeblikk på klinikken, det være seg hos en veterinær eller en dyrepleier. Så i forbindelse med resepsjonistens dag 13. mai, skal vi fortelle deg hva dagen hans faktisk består av.
Han svarer på telefonen (med hjelp fra en dyrepleier og assistent når de har tid) og reserverer tid hos den veterinæren som passer best ut ifra symptomene du beskriver på telefonen.
Resepsjonisten vår drar på kurs for å lære om alt fôret vi selger, slik at kjæledyret ditt får fôret veterinæren anbefaler. For å forklare dette bedre: en veterinær ser i mikroskopet hvilke krystaller katten din har i urinen. Resepsjonisten vet da hvilket fôr som tar knekken på akkurat disse krystallene. Resepsjonisten sørger også for at ditt kjæledyr kommer tilbake for en kontroll – for å sjekke at fôret har gjort jobben sin.
Resepsjonisten vår er den som koordinerer VOM-bestillinger og øyelysing og koordinerer disse spesial-bestillingene og spesial-dagene for at du som eier skal ha en så strømlinjeformet opplevelse som mulig.
Resepsjonisten gir dyrepleierstudenter opplæring i alt papirarbeidet en dyrepleier vanligvis må ha kontroll over UTEN en resepsjonist. Dette inkluderer papirarbeid rundt HD-, AD- og DNA-tester for Norsk Kennel Klub eller andre avlsprogram. Ikke alle dyreklinikker har luksusen av en egen resepsjonist, så alle studenter må gå gjennom en «resepsjonist-rotasjon» for å kjenne på presset, da telefonen ALDRI hviler.
Om brannalarmen går har resepsjonisten hovedansvaret for å dirigere eier og kjæledyr ut i sikkerhet. Resepsjonisten kommer også løpende dersom en veterinær eller dyrepleier trykker på alarmknappen. På denne måten kan resepsjonisten informere ventende kunder om uventede forsinkelser. Så når du ringer oss for at hunden eller katten din kanskje trenger en akuttoperasjon, er resepsjonistens jobb å rydde veterinærens timebok – om de kan. De gjør alltid hva de kan for at alle skal bli tilfreds! Aleksander er en dreven resepsjonist, han har en bunnsolid bakgrunn innen kundeservice og han er effektiv i jobben sin.
Klinikker som ikke har en egen resepsjonist har som regel en klinikkassistent eller dyrepleier som tar seg av disse pliktene. Det funker det også, men her på Mo Dyreklinikk har vi bestemt at dyrepleiernes kunnskap skal brukes av veterinæren mens resepsjonisten tar seg av resten. Vi trives veldig godt med denne løsningen, så lenge resepsjonisten har det bra, så vi passer på å gi ham masse oppmerksomhet, kaker og blomster med relativt jevne mellomrom.